Secretaris:

Jan Willem van der Jagt
jwvdjagt@gmail.com
Bestuur:
De vereniging is opgericht in 2006, en komt tweemaal per jaar bij elkaar rond mei en november. De eerste bijeenkomst is tevens de algemene ledenvergadering.

De vereniging  brengt regelmatig een nieuwsbrief uit, en tweemaal per jaar verschijnt het verenigingsblad "De Witte Bison". De vereniging telt ruim 110 leden.
Deze website is voor het laatst gewijzigd op 30 april 2024
Bijeenkomsten:
2024: 16 november
2025: 3 mei en 15 november
"De witte Bison"
Het verenigingsblad.
Algemene zaken, externe betrekkingen,
P.R., Evenementen:
Ger Tielen
ger.tielen@gmail.com
Bankrekening:
NL85 RABO 0113 9355 01  t.n.v.
Karl May Vereniging
KvK-nr. 20148588.
Fiscaal nummer 820328777

ANBI Algemeen Nut Beogende Instelling.
Algemene zaken:

Peter Nefs
pmjnefs@gmail.com
Beheerder website: Jurjen Wolters
Welkom op de website van de Karl May Vereniging!
Jaarverslag 2023 /  Hans Boessenkool, secretaris.
Beste leden en belangstellenden
2023 was een productief jaar voor de Karl May Vereniging.
Er werden maar liefst 7 Nieuwsbrieven verzonden, de nummers 80 tot en met 86.
Uiteraard verschenen er 2 Witte Bisons, ons lijfblad, en wel de nummers 33 en 34.
Gelijktijdig aan de uitgave van deze Bison waren er 2 Karl May dagen zoals gewoonlijk in Amersfoort, op 22 april en 11 november.
De voornaamste punten die tijdens de 14e ALV op 22 april passeerden waren de herkiezingen van Ger Tielen als voorzitter, Jan Willem van der Jagt als vicevoorzitter en Frits Roest als bestuurder en eindredacteur van de Witte Bison.
Er werd uitgebreid gediscussieerd over contributieverhoging om de gestegen kosten te compenseren. Uiteindelijk werd dit aangehouden tot de najaar bijeenkomst op 11 November.
Door hun inzet voor onder meer de Karl May Vereniging werden zowel Frits Roest als Ger Tielen tot Ridder van Oranje-Nassau benoemd op 26 april in hun gemeentehuis.
Op 27 oktober was er het drukbezochte symposium bij de Universiteit van Utrecht n.a.v. het verschijnen van ‘Die Winnetou Trilogie’ door Prof. Dr. Helmut Schmiedt in een vertaling van Ger Tielen en Jet Quadekker. Een uitgebreid verslag is te vinden in de Nieuwsbrief nr. 85 die te vinden is op onze site.

11 november werd tijdens de KM dag het aangekondigde boek “A.G. Schoonderbeek als uitgever van Karl May” aangeboden aan de leden. Een uitgebreid onderzoek door Frits Roest en Hillebrand Komrij lag daaraan ten grondslag.
Ook werd tijdens een ingelaste ALV besloten om de contributie met € 7.50 te verhogen voor volwassen leden en werd Peter Nefs toegevoegd aan het bestuur op voordracht van het bestuur. Hij zal vnl. het secretariaat en de ledenadministratie ondersteunen om onverwachte uitval te borgen.
Nieuw op de Karl May dag in november was de introductie van ‘de figuren van Karl May’ bespreking, die als opvolger dient voor de jarenlange boekbespreking, die op zijn beurt kwam voor de kennis quiz.
Op 1 januari 2024 starten we met 111 leden, een afname t.o.v. 1 januari 2023 met 7 leden door opzeggingen en niet nakomen van contributieverplichtingen.
Van deze 111 leden komen er 6 uit België, 5 hebben de Duitse nationaliteit en 2 wonen er in Frankrijk.